Hello world. I'm Emyniena. Welcome to my official blog. This blog was created on August 2010. Thank for visiting and happy reading :)


Blogwalker(s)


Miscellaneous :
Facebook.
Instagram.
Twitter.


Credit :
Layout by Rainymartini.
Special thanks to Cindy.
+follow Profile tagboard

Aku Teraniaya ( Part 4 )
0 comment(s)
Untitledddd_173969793_large_large


Hello readers and stalkers. 


Hari nie aku nak bukak balik cerita pasal Capital F. Kenapa aku boleh tuduh Capital F terlibat dalam hal nie sedangkan kisah dia dah lama luput seperti mana yang aku ceritakan dalam entri Part 1. 

Bukan mudah untuk aku tuduh dia terlibat dalam kes nie. Aku pun tak pernah menyangka yang dia akan wujud sekali lagi dalam hidup aku. Sumpah aku terkejut gila bila nama dia dikaitkan dalam hal nie.


After benda tue tersebar, kawan aku, Yaya, terus PM kat FB admin page yang gambar aku tersebar tue.  Kat bawah nie, message yang admin page tue reply :


Pada asalnya kawan aku tanya admin tue, ada tak nama Capital P untuk dikaitkan dalam kes nie sebab aku memang suspek dia sorang je memandangkan dia sorang je yang selalu cari pasal ngan aku. Tapi admin tue cakap, takde pun nama macam tue and again, I was very shocked bila terpandang nama YUHANIS NAIVA dalam message kat atas tue. Capital F yang aku maksudkan sebelum nie is that girl, YUHANIS NAIVA. 

Aku bukan mengaibkan orang kat sini tapi aku just nak tunjuk bukti macam mana aku boleh tuduh Capital F. Bukan senang aku nak tuduh orang macam tue je tapi korang sendiri boleh nampak kan bukti terang-terangan. Aku tak kenal admin lain selain YUHANIS NAIVA and aku takde sebarang urusan atau hubungkait ngan admin lain selain YUHANIS NAIVA. Tambah-2 lagi, hati aku kuat mengatakan dia yang buat bila baca message admin tue, dia cakap admin yang nama YUHANIS NAIVA tiba-2 lesap.

Bila kitaorang tahu dia yang buat, kitaorang cuba untuk cari FB dia, kalau-2 ada sebarang hint. And dengan bantuan kawan-2, aku jumpa FB dia. Dia ada 2 akaun. Satu akaun dia private, tak boleh nak send message. Satu FB lagi dia dah block aku. Disebabkan dia dah block aku, aku mintak tolong kawan aku untuk message dia and tanya apa masalah dia sampai buat aku macam nie. Kat bawah nie message kawan aku ngan dia :

After dia reply seciput tue je, dia terus block kawan aku. Takut leteww, hahaha.

Ohh ye lupa plak nak bagitau, SYARDILLA yang disebut dalam message sebelum nie tue is Capital P, NIK PUTERI SYARDILLA AMALIN. Nama bapak ar lawa tapi perangai serius macam shit.

Lepas tue, aku bukak FB Ariff and aku saje-2 la nak try bukak profile Capital F walaupun aku tahu dia dah block Ariff sebelum nie. Tapi aku terkejut sebab aku boleh bukak profile dia, tak perasan plak aku bila masa dia unblock Ariff. Aku apa lagi, terus serang dia. Sorry, kau tertipu. Bukannya Ariff yang message kau tapi aku. Korang boleh baca messsage aku ngan dia kat bawah nie :

Tue message last kami, aku tunggu-2 dia langsung dah tak reply, aku pun block dia. Dia speechless agaknya, hahaha. Yang aku tak faham, boleh plak dia gaduh-2 and reply message dari FB Ariff, takde plak dia nak block Ariff macam dia block kawan aku bila kawan aku message dia.

Hello, tak payah lah nak buat-2 tak ingat nama aku plak. Memang tipu lah kalau kau cakap kau tak ingat sape makwe orang yang kat minat dulu tue kan ? Dah la mengaku dia kena fitnah padahal dia yang fitnah aku. Haktuihhhh betul. Kononnya tak minat Ariff la kan, kau ingat aku tak tahu, kau pernah mintak nombor phone Ariff ngan adik bongsu dia kan. Mentang-2 lah adik dia budak lagi masa tue, tak tahu ape-2, senang hati kau ambik kesempatan. Dah la selalu lalu-lalang depan rumah Ariff, tayang muka cantik dia. Eei, tolonglah, Ariff sendiri cakap dia takde selera pun nak tengok muka kau. Maaf statement terlalu jujur dan kasar.

Aku tak faham la manusia jenis macam nie, (manusia ke ape?) even bukti terang-terangan ada depan mata, still boleh guna nama Allah untuk back up diri. Sama macam perangai kawan kau yang sorang lagi. Memang dunia sekarang macam tue ea boleh main-2 dengan nama Allah. Mesti kau fikir macam nie kan, tulis je pun bukannya cakap betul-2. Tapi bukan ke time kau nak taip tue, hati ngan fikiran kau sebut benda tue ?

So YUHANIS NAIVA, apa lagi yang kau nak berdalih dari aku ? Segala bukti aku ada. Kau jangan ingat kau boleh mengelak. Kau jangan ingat aku diam tak ambik tindakan.

Mesti korang tak faham perkaitan antara Capital P dan Capital F dalam kes nie. Nanti next entri, aku bagitau perkaitan antara diaorang.

To be continued......