Hello world. I'm Emyniena. Welcome to my official blog. This blog was created on August 2010. Thank for visiting and happy reading :)


Blogwalker(s)


Miscellaneous :
Facebook.
Instagram.
Twitter.


Credit :
Layout by Rainymartini.
Special thanks to Cindy.
+follow Profile tagboard

Aku Teraniaya ( Part 1 )
0 comment(s)
1301942356686_f_large


Hello earthlings :')


Perjalanan hidup tak seindah dan tak se-smooth seperti yang korang nampak. Hanya aku yang tahu apa yang telah aku lalui dan apa yang telah orang buat pada aku. Selama nie, aku hanya dengar cerita daripada orang lain tapi kali nie benda nie terjadi atas diri aku sendiri. Sekarang baru aku tahu betapa peritnya nak lalui semua nie.


Semuanya bermula disebabkan kehadiran seorang insan yang dikenali dengan Capital F. Yess, Capital F. She's the one who try to ruin my life and my relationship with him. 


The story started almost 2 years ago.


Aku tahu 2 years ago adalah tempoh masa yang agak lama untuk diungkitkan kembali secara tiba-tiba. Tapi that's what Capital F dah buat. Dia kembali muncul  secara tiba-tiba setelah 2 tahun perkara nie lenyap dan aku sendiri sudah melupakannya. Tak sangka dia begitu kejam sampai sanggup memalukan dan menjatuhkan maruah aku kat public.


Ramai yang tak tahu perkara sebenar yang berlaku and everyone keep asking me, dari mana pompuan nie datang sedangkan aku langsung tak kenal asal usul dia. Dari situlah aku rasa aku patut cerita dari A sampai Z biar everyone clear dengan apa yang berlaku.


Dua tahun lepas, cerita bermula bila Capital F add aku kat FB. Disebabkan nampak dia macam budak baik, I do approve her even I didn't know her at all. Then, dia message FB aku and and asked me, " nie GF Ariff ke ? ", lebih kurang macam tue la ayat dia, aku pun dah hampir lupa. Tapi aku tak pernah admit yang aku nie GF Ariff and she keep asking me, sape GF Ariff sebenarnya and I just said, I don't know.


Until one day, aku terbaca status Capital F yang menyebabkan aku rasa ragu-2 ngan dia. Sampaikan aku tertarik nak bukak profile dia and baca semua status dia and bila aku baca semua status dia, kebanyakkannya memang kena atas muka aku and banyak jugak status dia relate ngan BF aku. Boleh tengok kat SINI dan SINI, sebab aku pernah post entri pasal dia. After korang baca entri aku yang lepas pasal dia so korang dah faham la kan yang dia dah block aku and kisah kitaorang tamat sampai situ.


Bila kes memalukan aku tersebar baru-2 nie, tak pernah terdetik di fikiran aku bahawa Capital F ada kaitan dalam hal nie sebab dia dah lama lenyap dalam hidup aku. 


Selama hampir 2 tahun, aku memang dah lost contact, dah tak dengar langsung cerita pasal dia, dia hidup dia mati pun aku tak tahu. Aku dah anggap cerita kami dah berakhir and aku ingat dia dah lupakan semua tue, tak sangka plak dia still lagi berdendam ngan aku sampai ke hari nie.


Kisah kemunculan Capital F hampir 2 tahun yang lalu, tamat di sini. Aku memang langsung dah tak tahu apa-2 pasal dia. Hinggalah muncul watak kedua yang dikenali sebagai Capital P yang muncul lebih kurang 7 bulan yang lepas.


Aku rasa korang boleh fikir sendiri, disebabkan perkara kecik yang berlaku hampir 2 tahun lepas dulu boleh membawa kepada perkara besar yang berlaku pada hari ini. Do you think that she is stupid enough ?


To be continued.....